VOG Forum banner
81 - 88 of 88 Posts
Discussion starter · #81 ·
Ik ben onder de indruk dat de 505 nokkenassen goed werken voor een BB motor. Het is een Big Bore, ja? Ik ga uit van je handtekening. Ik heb 505 nokkenassen in mijn X1 en 501 nokkenassen in mijn XC. Vanwege de open uitlaat in mijn X1 werden de 505 nokkenassen aanbevolen door Kevin X. Ik had nooit gedacht dat ze een keuze zouden zijn voor een BB
Ja, Lloydz BB 116:cool:

Terwijl ik dat deed, liet ik ook de koppen poorten en installeerde gesmede klepveren, en met de 505's had ik nieuwe bewerkte nokkenashuizen nodig.
Kochte "nieuwe" van Vic Guy en stuurde ze rechtstreeks naar Rylan voor modificatie:cool:

Als ik me niet vergis, ging je voor de 505 omdat de 504 HPT niet beschikbaar waren, toch @Meisen? Dat zijn degene die historisch voor de BB zijn voorgesteld.

Discussion starter · #83 ·
Ik geloof dat je voor de 505 bent gegaan omdat de 504 HPT niet beschikbaar waren, toch @Meisen? Dat zijn degene die historisch voor de BB zijn voorgesteld.
****!!! Ik heb nu de 504's, niet de 505's @slickvic :p

Discussion starter · #85 ·
Daarom vroeg ik het. Je hoeft de dragers / deksels niet vrij te maken met de 505 of 501 nokkenassen. Ik wed dat die fiets een beest is.
Ik ken geen andere Vics met BB-kits in Noorwegen, dus geen andere Vics om mee te vergelijken, maar ik heb geen enkel probleem om beide Breakouts van mijn vrienden, standaard vics en een standaard V-Rod te roken:devilish:
En de fiets is totaal anders met de nieuwe underdrive poelie, ik heb een acceleratie waar niemand tegenop kan!!!:devil:

Maar ik moet toegeven dat de fiets nog minder ratelende geluiden van de kleppen en distributiekettingen maakte met de SAE60 Olie, heb de fiets bijna 500 km gereden met die olie, en naar mijn mening de beste olie die ik ooit in de fiets heb gehad sinds de BB kit is geïnstalleerd, ik ben er alleen bang voor om hem weer te gebruiken, omdat er veel negativiteit over is, ook al heeft niemand anders het geprobeerd ..........

Voor zover ik weet zijn er geen andere Vics met BB-kits in Noorwegen, dus geen andere Vics om te vergelijken, maar ik heb geen problemen om beide Breakouts van mijn vrienden, standaard Vics en een standaard V-Rod te roken:devilish:
En de motor is totaal anders met de nieuwe onderoverbrengingspoelie, ik heb een acceleratie waar niemand tegenop kan!!!:devil:

Maar ik moet toegeven dat de motor nog minder ratelende geluiden van de kleppen en distributiekettingen maakte met de SAE60 Olie, heb de motor bijna 500 km met die olie gereden, en naar mijn mening de beste olie die ik ooit in de motor heb gehad sinds de BB-kit is geïnstalleerd, ik ben er alleen bang voor om hem weer te gebruiken, omdat er veel negativiteit omheen is, ook al heeft niemand anders het geprobeerd ...........
Nou, je probeert de 15/60 en vindt hem goed. Het is een big bore. Er is meer vermogen. Sommigen hebben er geen negatieve effecten van in hun Thunder Stroke motoren. De Scouts rijden ermee en ik geloof dat de Power Plus motoren ermee rijden. Dus omdat het koud 15wt is, is het belangrijk voor de juiste smering bij het starten. Een rechte 60 zou ik nooit doen. Als je de rechte 60wt blijft gebruiken, is een goede opwarming absoluut noodzakelijk voordat je de motor gaat toeren.

• Agree
Reactions: normthenomad
Discussion starter · #87 ·
Gebruikt niet langer de rechte 60w olie, maar het was deze zomer hier in Noorwegen helemaal geen probleem.
Zelfs bij de koude starts was er helemaal geen probleem, maar het lijkt erop dat ik voorlopig bij de 15w-60 olie blijf, minder razzelende geluiden en de motor klinkt gewoon geweldig(y)
Ik herinner me ook de instructies van Lloydz dat je de motor altijd een tijdje stationair moet laten draaien voordat je gaat toeren of rijden in het algemeen(y)

Een vriendin kwam dit weekend langs met haar Jackpot. Ze bracht haar eigen Vic olie wissel kit mee. Ze vroeg me al ruim een jaar om haar olie te verversen. Ze had in die tijd niet veel gereden, maar ze reed een uur van haar huis naar mijn huis. Ik was in de garage toen ze aan kwam rijden en het gekletter van die motor maakte me een beetje bezorgd. Ik begon met het aftappen door voorzichtig de verprutste aftapplug te verwijderen. Daarna liet ik de olie in mijn 7 liter ondiepe pan lopen die perfect onder een Vic past. Terwijl het drupte, hadden we een leuk gesprek. Terwijl ik mijn filtersleutel aan het voorbereiden was voor het verwijderen van het oliefilter. Ze keek me aan en zei: "Hé! De olie loopt over!!" Wat kon ik doen. Het is hete olie en gelukkig had mijn vloer een hoogglans afwerking, dus er zouden geen vlekken ontstaan. Dus wow!!! Meer dan 7 liter van god weet welke olie zat er in deze motor. Een K&N filter en een verprutste aftapplug deden me geloven dat iemand niet wist wat hij deed en deze motor op de zijstandaard had gevuld. Maar hoe kun je 7 liter olie in deze 100 Ci motor krijgen? Nou, de nieuwe Vic olie ging erin terwijl ik haar plaagde en zei dat je 3 liter tekort kwam... Verkeerde kit! Lol. Arm ding... Ze had geen idee en ik heb het voor de hand liggende niet uitgebuit, want ik wilde niet dat ze zich zorgen maakte. Ze had een rit van 1 uur naar huis en ze zou me vertellen hoe de motor presteerde. Ze kwam veilig thuis en zei dat haar motor nog nooit zo soepel en veel stiller had gevoeld! Raad eens???

81 - 88 of 88 Posts