VOG Forum banner

125.000 mijl in 125 dagen - Echte Iron Butt Rit

2.4K views 41 replies 15 participants last post by  reblangley78  
#1 ·
Ik heb hier ergens over deze kerel en zijn Indian Pursuit gepost, maar ik weet niet meer waar. Blijkbaar ging hij door 4 brandstofpompen omdat hij overdag door de zomerwoestijnen reed. Hij kon het aan, maar de brandstofpompen niet. Iets om op te letten bij het rijden van een Indian, denk ik. Misschien zal Polaris de brandstofpompen upgraden en zelfs aanbieden om de bestaande te vervangen. Hoe dan ook, dit was een geweldige prestatie van iedereen, laat staan van een senior.

#5 · (Edited)
Wat een geweldige prestatie!

Eentje die ik me niet eens kan voorstellen dat ik die wil doen.

Maar kom op, vier brandstofpompen? Schaam je, Polaris.
Ik snap dat gedoe met de brandstofpompen ook echt niet. Ik kan er één, misschien twee begrijpen, maar 4 is overdreven slecht. Ik dacht dat het doel was om de pompen in de brandstoftank te koelen. Deze motor was uitgerust met een reserve tank aan de achterkant die een pomp had die hij kon aanzetten tijdens het rijden om de brandstof van de achterste tank naar de voorste tank te transporteren, zodat deze niet te laag zou komen te staan voor de pomp om oververhit te raken.

Dus is het een ontwerp- of een brandstofpompprobleem? Hoe dan ook, ik hoop dat Polaris het snel oplost.

Nog iets wat deze motor had, was een reeks elektronische extra's die me deden afvragen of er iets anders de batterij aan het opladen was of dat de stator goed genoeg was om de belasting aan te kunnen.

Update:

Oké, de oorspronkelijke berichtgeving was mogelijk onjuist. Deze video is een interview met de rijder na 128.000 mijl die de aanpassingen en de redenen daarvoor uitlegt. Het goede doel is MDF. Hij zegt dat twee brandstofpompen kapot gingen door verstopping. Oké, dat is veel beter dan 4 pompen door hitte. De achterste tank vult de voorste tank automatisch om de voorste tank voor 3/4 vol te houden. Blijkbaar is slechte benzine de schuld en niet de hitte. Achteraf gezien zou een secundair inline brandstoffilter tussen de achterste en de voorste tank waarschijnlijk de storingen van de brandstofpomp hebben voorkomen.

Ik kan me gewoon niet voorstellen om 14-16 uur per dag gedurende 4 maanden achter elkaar in het zadel te zitten. Het zegt ook veel over de machine. Hij heeft ook een hoop voorwielen versleten door kuilen. Dat is iets wat verbeterd kan worden.

#9 · (Edited)
Slecht gas geeft ook niet veel zin. Butch verstopte brandstoffilter waardoor de pomp veel te hard moest werken: misschien. Tenzij het brandstoffilter deel uitmaakt van de brandstofpomp zoals bij onze motoren.

#11 ·
Slecht gas is ook niet logisch. Maar een verstopte brandstoffilter die de pomp veel te hard laat werken: misschien. Tenzij de brandstoffilter deel uitmaakt van de brandstofpomp zoals bij onze motoren. In dat geval, schaam je Polaris.
Zoals ik al zei, een inline filter dat in een paar minuten kon worden vervangen en dat helder genoeg was om doorheen te kijken, had het verschil gemaakt. Voor hetzelfde geld zat er sediment in de achterste tank dat dit veroorzaakte. Een zelfsluitende koppeling aan zowel de inlaat als de uitlaat zou het werk gemakkelijk en supersnel maken. Chirurgische klemmen op rubberen brandstofleidingen zouden dat ook doen. Dat heb ik al een paar keer gedaan.

#10 ·
Wat deze man deed, is niet de norm. De omstandigheden zijn niet de norm en het eindresultaat is dat mens en machine dit samen hebben bereikt. Sorry, maar ik geef Polaris een pluim voor het ontwerpen van een motorfiets die die extreme hitte aankan en niet uit elkaar valt. Ik weet zeker dat de meesten van ons, als we op luchtgekoelde Harleys of onze geliefde lucht-/oliegekoelde Victory's zouden rijden, geen 1000 mijl per dag zouden hebben afgelegd.

#15 ·
Wat deze man heeft gedaan is niet de norm. De omstandigheden zijn niet de norm en het eindresultaat is dat mens en machine dit samen hebben bereikt. Sorry, maar ik geef Polaris een pluim voor het ontwerpen van een motorfiets die die extreme hitte aankan en niet uit elkaar valt. Ik weet zeker dat de meesten van ons, als ze op luchtgekoelde Harleys of onze geliefde lucht-/oliegekoelde Victory's reden, geen 1000 mijl per dag zouden hebben afgelegd.
Nou, dat zal ik zeggen, Vic. Ik heb meer 1000-mijls-dagen gedaan dan ik me eerlijk kan herinneren. En ik heb er zelfs 1 - 1500-mijls-dag van El Paso naar Chicago gedaan. Oké toegegeven, ik was toen 33 jaar lol. Ik heb er geen gedocumenteerd, het kon me niet schelen. Maar slechts één zou me verslaan en ik kan eerlijk zeggen dat ik er niet eens twee achter elkaar heb gedaan. Noch zou ik dat ooit willen! De prestatie van deze man is een serieuze verovering "Ik geef hem niets dan bewondering ervoor……..En deze kerel is ook geen lente kip 😂

#12 · (Edited)
Een verbrandingsmotor die zo lang en zo constant draait, is het beste leven dat hij kan hebben. IMHO, dat is de minst stressvolle manier om 125.000 mijl op die motorfiets te zetten.

Ik kan niet genoeg benadrukken hoe indrukwekkend deze prestatie van de rijder was. De motorfiets, dat is wat ze ontworpen zijn, of zouden moeten zijn, om te doen.

De rijder, verbazingwekkend grote felicitaties.
De motorfiets, niet zozeer.

#23 ·
Ik heb hier ergens over deze kerel en zijn Indian Pursuit gepost, maar ik weet niet meer waar. Blijkbaar ging hij door 4 brandstofpompen omdat hij overdag door de zomerwoestijnen reed. Hij kon het aan, maar de brandstofpompen niet. Iets om rekening mee te houden als je een Indian rijdt, denk ik. Misschien zal Polaris de brandstofpompen upgraden en zelfs aanbieden om de bestaande te vervangen. Hoe dan ook, dit was een geweldige prestatie van iedereen, laat staan van een senior.

View attachment 658112

View attachment 658113
Voor zover ik heb gelezen, zaten de brandstofpompen in de extra gastanks, niet in de pomp van de originele tank.

#26 ·
Behalve wat verschillende styling ben ik ervan overtuigd dat Indian eigenlijk gewoon Victory 2.0 is, wat logisch is. Zelfde moederbedrijf. Kijk naar deze aftermarket politie-stijl bagagebeschermers. Hetzelfde als voor de Victory XC.

View attachment 658282
Verwijder de geverfde delen en bestudeer goed wat eronder zit en ja, je zult een hoop Victory-DNA zien. De motor is het juweel en tot op de dag van vandaag de V-Twin om te verslaan. Ik heb zowel de Chieftain als de Challenger gereden. Hoewel sommigen de Challenger verkiezen, pas ik heel goed bij de Chieftain PP. De nieuwe Chieftain PP is er in zowel 108 als 112. Tuning en nokkenasprofiel hebben de 112 tot een betere performer gemaakt, maar de 108 houdt zich nog steeds goed staande. De Chieftain PP-modellen doen me meer denken aan de XC dan aan iets anders dat ik heb gereden. Ik vraag me af of ze een versie met een 21-inch voorwiel zullen maken om de Magnums na te bootsen?
Ik denk dat de trend van grote wielen zo goed als voorbij is, aangezien de custom stereo/verf showfietsen die stijl hebben overgenomen. Nu is de powersport bagger populair. Hogere tassen en uitlaat (bodemvrijheid), bijgewerkte ophangingen, grote motoren met hogere toereigenschappen terwijl er nog steeds veel koppel onderin aanwezig is.
Het is een geweldige tijd voor motorstijl en de Hatfields en de McCoys zijn er nog steeds mee bezig.
Helaas blijft de prijs stijgen, dus het vinden van een 2 jaar oude garagekoningin PP in de garage van een gepensioneerde rijder is misschien de juiste weg, maar ik zie dat deze fietsen hun waarde redelijk goed behouden, net als de nieuwere Harleys. Dus er is misschien geen koopje te behalen. Alles ouder dan 5 jaar is voor de meesten niet meer wenselijk, grotendeels vanwege de verbeteringen van beide merken in het algemeen.

#30 ·
Hij gaat nog steeds door omdat mensen geld bleven doneren.

Beste onofficiële reclame waar India om kon vragen en ze hebben het niet eens op hun sociale media vermeld totdat hij bijna klaar was met de 125k.

Hij is op weg om 145k in 145 dagen te doen.

Ik hoop dat hij het oorspronkelijke doel van $ 125k bereikt, zodat hij een pauze kan nemen!

#31 ·
Ik probeer alleen de rekensom te maken. 14 uur per dag om 1000 mijl af te leggen met een constante snelheid van 70 mph. Nog 10 uur over voor stops onderweg en een dutje. Talrijke bandenwissels en de paar tankbeurten. Dus, 3 uur slaap per dag voor 4 maanden. Je kunt niet meer dan 70 mph gemiddeld rijden vanwege vertragingen, wegwerkzaamheden, omleidingen, meer benzine enz. Wauw!

Ik hoop dat Indian hem een nieuwe motorfiets en geld voor zijn zaak heeft gedoneerd.

#32 ·
Alleen maar de wiskunde aan het doen. 14 uur per dag om het 1000 mijl te maken met een constante 70 mph. Nog 10 uur over voor stops onderweg en een dutje. Talrijke bandenwissels en de paar tankstops. Dus, 4-5 uur slaap per dag voor 4 maanden. Je kunt niet meer dan 70 mph gemiddeld rijden vanwege vertragingen, wegwerkzaamheden, omleidingen, meer benzine enz. Wauw!

Ik hoop dat Indian hem een nieuwe motorfiets en geld voor zijn zaak heeft gedoneerd.
Hij had ook een extra brandstoftank die automatisch naar de benzinetank van de motor werd overgebracht. Dit gaf hem 10,5 gallon om op te rijden. Dat is zeker een groot pluspunt. Ik weet dat ik bij 80 mph ongeveer 40 mpg haal.

#34 ·
Ik heb EEN Iron Butt-rit gedaan als onderdeel van mijn bucketlist, maar dat was genoeg voor mij. Te veel gaan en niet genoeg langzaam/show om van de rit te genieten. Ik zou het niet nog een keer doen, tenzij ik moest.

hier zijn de specificaties die ik heb opgeslagen. Het was allemaal snelweg die AZ en NM besloeg. Oh! Ik heb @BrotherWind ontmoet tijdens een van die ritten, dus dat was een extra bonus!

IBA RIDE: SADDLESORE 1000

Onofficiële statistieken (26 september 2020)
  • 1.116 mijl gereisd
  • 18 uur 6 minuten van begin tot eind
  • 46,9 mpg gemiddeld
  • 74,0 mph gemiddeld
  • $81,39 totale benzinekosten
  • 2 staten en 2 tijdzones
  • 9 stops in 8 steden
  • Temperatuurbereik van 58* tot 102*